Back to English

Webscale ondersteunt distributie van Shopwares

Enterprise Cloud in Noord-Amerika

E-commerce-vernieuwers bundelen hun krachten om de invoering van moderne handel te versnellen

SANTA CLARA, CA – 16 september 2021 – Webscale, het cloudplatform voor moderne handel, maakt vandaag bekend dat het een strategische partnerschap aangaat met Shopware AG, Shopware is een van de marktleiders op het gebied van e-commercesystemen, die door een aantal van de grootste Europese merken, winkelketens en fabrikanten wordt gebruikt voor de handel met zakelijke en particuliere klanten. Deze overeenkomst maakt Webscale tot de eerste cloudgebaseerde leveringsmodule voor Shopware-toepassingen in Noord-Amerika.

‘Shopware levert flexibiliteit met minder complexiteit, zodat handelaren volledige controle hebben over hun klantervaring,’ aldus Ben Marks, Directeur Global Market Development van shopware AG. ‘Webscales visie op de handel van vandaag, samen met het niveau van controle en zichtbaarheid voor hun klantenkring wereldwijd, passen perfect bij onze doelen voor Shopware 6. Daarom ben ik heel blij Webscale als partner in ons netwerk te mogen begroeten.’

Terwijl Shopware nog nieuw is op de Noord-Amerikaanse markt, heeft het bedrijf al een aanzienlijk marktaandeel in de e-commerce-markten van Europa en het Verenigd Koninkrijk opgebouwd. Shopware zal Webscales ontwikkelingsgecentreerde platform, managed CI/CD en containerized-cloudtoepassingen met zijn headless mogelijkheden tot een doorbraak verhelpen in dit werelddeel. Samen zullen Shopware en Webscale aan de behoeften van ieder bedrijf voldoen ongeacht zijn omvang, dankzij de werkelijk klantspecifiek aanpasbare e-commerce-oplosssingen.

‘De afgelopen twee jaar konden we getuige zijn van Shopwares indrukwekkende expansie in de Europese markt,’ aldus Adrian Luna, hoofd Strategische Partnerschappen bij Webscale. ‘Shopwares komst naar Noord-Amerika was het perfecte moment om de krachten te bundelen op het gebied van de sterk groeiende e-commerce. Klanten kunnen ons cloudplatform op maat gesneden gebruiken voor hun e-commerce-dienstverlener.’

Voor aanbieders van e-commerce-services en digitaliseringspartners zal Webscale + Shopware betekenen dat nieuwe open-source-technologie voor e-commerce versneld ingezet kan worden en dat hun klanten sneller op de markt komen. Voor digitaal volgroeide merken, die een efficiënte, sterke technologie nodig hebben om zich op ‘mobile first’ te richten, is Shopwares moderne framework, gecombineerd met Webscales veilige en schaalbare cloudplatform de wegwijzer naar succes in de e-commerce.

Lees hier meer over Shopware 6, ondersteund door Webscale:

Over Shopware

Shopware is een van de marktleiders op het gebied van e-commercesystemen. Een aantal van de grootste Europese merken, winkelketens en fabrikanten gebruiken oplossingen van Shopware voor zowel zakelijke als particuliere klanten. Shopware is een trendsetter in de open-source-oplossingen, zodat winkelketens simpel en snel hun groeipotentieel kunnen omzetten – met meer flexibiliteit en minder complexiteit. Vandaag de dag vertrouwen meer dan 100.000 bedrijven op een Shopware-oplossing, van kleine start-ups tot multinationals. Daardoor heeft Shopware een omzet van 7,6 miljard euro bereikt in 2019. In de hoofdvestiging in Schöppingen in Duitsland heeft Shopware 300 medewerkers en werkt samen met een wereldwijd netwerk van 1.200 partners in de verkoop, in de technologie en voor oplossingen. Een community met honderdduizenden leden geven klanten toegang tot meer dan 4.000 extensies en gecertificeerde professionele support. Shopware is voor 100% gefinancierd met eigen kapitaal. Het bedrijf is dus volledig onafhankelijk en kan hoge investeringen doen in onderzoek en ontwikkeling. Shopware is daardoor de toonaangevende vernieuwer in de Europese markt voor e-commerce.

Ga voor meer informatie naar www.shopware.com.

Over Webscale

Webscale is wereldwijd het enige cloudplatform voor de succesvolle levering van moderne handelsapplicaties. Met op maat gemaakte veiligheid, schaalbaarheid en duizelingwekkende prestaties zorgt het SaaS-platform van Webscale voor automatisering en DevOps-protocollen om aan de technologiebehoeften van groeiende merken te voldoen. Het platform ondersteunt omni-channelgebruik door een grote hoeveelheid e-commerceplatforms en -architecturen, inclusief headless webapplicaties, self-hosted en volledig gehoste e-commerceclouds. Webscale wordt gebruikt in multi-cloud-omgevingen zoals Amazon Web Services, Google Cloud Platform en Microsoft Azure en ondersteunt bedrijven uit de Fortune top 1000, zoals Dollar General, Unilever, Swarovski, Olympus, Regal Cinemas en andere B2C, B2B en B2E webwinkels in 12 landen. Webscale heeft filialen in Santa Clara (Californië), Boulder (Colorado), San Antonio (Texas), Bangalore (India) en Londen (VK).

Kijk voor meer informatie op www.webscale.com. Volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Media Contact:

Wiljo Krechting